Veelgestelde vragen

Webshops die zich bij Get to Give hebben aangesloten kunnen per product kiezen hoeveel geld er gedoneerd mag worden bij aanschaf van dat product. De webshop kiest deze bedragen bewust en doet op deze wijze aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Hiermee maken zij het mogelijk voor hun consumenten om kosteloos een bedrag aan het goede doel te schenken. Je shopt dus bij dezelfde winkels, voor dezelfde prijzen, maar nu maak je de wereld ook nog een klein beetje beter :)   

Een eigen account heeft vele voordelen. Wanneer je ingelogd bent op je eigen profielpagina kun je bijvoorbeeld uit meer goede doelen en projecten kiezen dan in de check-out bij de webshop. Daarnaast houden we op je eigen pagina bij wanneer jij, aan welke goede doelen en projecten hebt bijgedragen met jouw aankopen en kun je je abonneren op acties van je favoriete webshops. Het is je eigen gepersonaliseerde doneerdashboard!  

Bij ieder doneerproduct staat vermeld hoeveel euro de desbetreffende webshop jou laat doneren wanneer je dat product aanschaft. Dit bedrag gaat voor de volle 100% naar het goede doel van jouw keuze. Om dit extra te benadrukken wordt dit bedrag het check-out proces wederom getoond. Daarnaast krijg je van het goede doel een bevestigingsmail van jouw donatie aan hen. Tot slot kun je alles nog eens bekijken op je eigen doneerdashboard.

100% van de donatie komt terecht bij het goede doel. Om volledige transparantie te waarborgen krijg je per aangeschaft doneerproduct een bevestigingsmail van het goede doel. Daarnaast kun je op je eigen doneerdashboard al je (doneer)transacties bekijken.

Overigens hebben de webshops en goede doelen ook allemaal een eigen dashboard. Hierop zien zij dezelfde doneerinformatie.

Get to Give heeft met elke webshop afspraken gemaakt over het gebruik van de doneertool. Op deze wijze kunnen wij garanderen dat de doneerbedragen die op de site vermeld worden volledig naar het goede doel gaan.

Get to Give werkt uitsluitend met gescreende webshops. Mocht je een klacht hebben over één van onze partners, dan kun je dat via je eigen dashboard aangeven, ook kun je ons een mail sturen. Bovendien hebben alle partners een garantie van het “Thuiswinkel waarborg” en een “Webshop keurmerk”.

Jazeker, op jouw account kun je een procentuele verdeling aangeven van jouw donaties. Dit kun je te allen tijde wijzigen. Dus of je één doel of drie tegelijk wilt steunen, dat bepaal je helemaal zelf!

Dat kan allemaal op jouw account. Wanneer je jouw (mail)adres wijzigt, krijg je een bevestigingsmail van ons.

Dat maakt helemaal niets uit. Of je nou direct bij onze webshoppartner bestelt of via ons, 100% van het doneerbedrag gaat ook daadwerkelijk naar het goede doel, daarnaast wordt jouw doneerdashboard ook in beide gevallen helemaal bijgewerkt.

Get to Give houdt per product bij hoeveel jij hebt gedoneerd aan het goede doel. Wanneer jij een of meerdere producten hebt geretourneerd, dan wordt jouw donatie richting het goede doel ook teruggedraaid. Op deze wijze streven wij naar volledige transparantie en juistheid van getallen.

Mocht je doneersaldo volgens jou niet kloppen, neem dan gerust contact met ons op via je profielpagina of de mail.

Get to Give heeft 25 goede doel partners in haar netwerk met variërende missies en doelstellingen. Onze goede doelen worden ingedeeld in 4 categorieën:

  • Gezondheidszorg (get to cure)
  • Ontwikkelingshulp (get to aid)
  • Welzijn, sport & cultuur (get to enjoy)
  • Natuur, milieu & dierenbelangen (get green)

Omdat Get to Give met haar keurmerk zoveel mogelijk impact wil creëren zijn goede doelen gekozen op basis van de Indicative Impact Score (IIS). Dit is een score die de impact van het goede doel weergeeft.

Op je eigen profiel kun je, zoals hiervoor aangegeven, ook uit meerdere goede doelen en projecten kiezen. 

Jazeker! Als je een Get to Give profiel aanmaakt kun je uit alle goede doelen en projecten kiezen die zich hebben aangemeld bij Get to Give.

Mocht je een heel leuk goed doel missen? Laat het ons dan weten, dan zullen we hen een uitnodiging sturen.

Deze score geeft een indicatie van de impact van een goede doelen organisatie. De IIS is enerzijds gebaseerd op de Performace Prediction Scan die het Erasmus Centre for Strategic Philantropy en de Kennisbank Filantropie hebben ontwikkeld, en anderzijds op een enquête onder 80 directeuren van goede doelen organisaties, uitgevoerd door de Stichting Nationale Goede Doelen Test. De hoogste score is 100.