'Een betere wereld
met elke aankoop'

Het idee voor Get to Give is in 2014 geboren en komt tot stand tijdens het boeken van een vliegticket. Na het boeken van de vlucht wordt de optie geboden om extra geld te betalen, zodat er ter compensatie bomen geplant kunnen worden en er ‘CO2 neutraal’ gevlogen kan worden.

Alhoewel het is een stap in de goede richting is, vinden de oprichters van Get to Give het tegelijkertijd vreemd dat de verantwoordelijkheid voor het compenseren van de vervuilende dienst bij hen worden neergelegd.

Daarom wordt Get to Give opgericht. Bij Get to Give wordt de verantwoordelijkheid voor het compenseren daar gelegd waar die hoort, namelijk bij de verkopende (producerende) partij. The feel good experience van het doneren wordt wel behouden, daarom mag de consument na het kopen kiezen voor het planten van bomen, maar ook voor het stimuleren van de ontwikkelingshulp of het genezen van ziekten.

Start een project Neem contact op

Veelgestelde vragen

Webshops die zich bij Get to Give hebben aangesloten kunnen per product kiezen hoeveel geld er gedoneerd mag worden bij aanschaf van dat product. De webshop kiest deze bedragen bewust en doet op deze wijze aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Hiermee maken zij het mogelijk voor hun consumenten om kosteloos een bedrag aan het goede doel te schenken. Je shopt dus bij dezelfde winkels, voor dezelfde prijzen, maar nu maak je de wereld ook nog een klein beetje beter :)   

Een eigen account heeft vele voordelen. Wanneer je ingelogd bent op je eigen profielpagina kun je bijvoorbeeld uit meer goede doelen en projecten kiezen dan in de check-out bij de webshop. Daarnaast houden we op je eigen pagina bij wanneer jij, aan welke goede doelen en projecten hebt bijgedragen met jouw aankopen en kun je je abonneren op acties van je favoriete webshops. Het is je eigen gepersonaliseerde doneerdashboard!  

Bij ieder doneerproduct staat vermeld hoeveel euro de desbetreffende webshop jou laat doneren wanneer je dat product aanschaft. Dit bedrag gaat voor de volle 100% naar het goede doel van jouw keuze. Om dit extra te benadrukken wordt dit bedrag het check-out proces wederom getoond. Daarnaast krijg je van het goede doel een bevestigingsmail van jouw donatie aan hen. Tot slot kun je alles nog eens bekijken op je eigen doneerdashboard.

100% van de donatie komt terecht bij het goede doel. Om volledige transparantie te waarborgen krijg je per aangeschaft doneerproduct een bevestigingsmail van het goede doel. Daarnaast kun je op je eigen doneerdashboard al je (doneer)transacties bekijken.

Overigens hebben de webshops en goede doelen ook allemaal een eigen dashboard. Hierop zien zij dezelfde doneerinformatie.

Get to Give heeft met elke webshop afspraken gemaakt over het gebruik van de doneertool. Op deze wijze kunnen wij garanderen dat de doneerbedragen die op de site vermeld worden volledig naar het goede doel gaan.

Meer veelgestelde vragen

Onze filosofie

Wij geloven dat winst zich niet alleen laat uitdrukken in geld. Wij geloven dat het verdienen van geld kan samengaan met zorg voor elkaar en met zorg voor onze planeet. Wij geloven in, en zijn zelf, een social enterprise. Social enterprises hebben evenals alle ondernemingen een business- en verdienmodel. Winst maken is echter niet ons hoofddoel. Winst is een middel om de missie van onze onderneming te bereiken. Het doel van Get to Give is het creëren van zoveel mogelijk maatschappelijke meerwaarde, impact.

Wij geloven in platforming en zijn ervan overtuigd dat ons platform, ons netwerk & onze doneertool andere ondernemingen faciliteert in het worden van eenzelfde social enterprise. Wij geloven in de exponentiele groei van impact wanneer ons product leidt tot meer maatschappelijk ingestelde webshops. Wij geloven in het vliegwieleffect van de driehoek: consument, webshop & goed doel. Wij geloven in het win-win-win effect en geloven in onszelf als verbinder en middelpunt van deze driehoek.

Tot slot geloven wij in de combinatie van maatschappelijke betrokkenheid & winst. Wij zijn ervan overtuigd dat het tijdperk van enkel winstbejag door bedrijven verleden tijd is. Zowel consumenten, overheden als andere bedrijven wensen en eisen telkens meer van ondernemingen dat zij zich niet richten op korte termijn winsten. Wij geloven in de nieuwe economie. Een economie alwaar consumenten bewust met hun euro omgaan, een economie waarin consumenten bewust uitgeven of het nou om boodschappen, producten of diensten gaat. 

No one has ever become poor by giving

Get to Give - get to double the joy

Get to meet us

Martijn (CEO)
Frank (CCO)
Nicholas (CFO)

Join our community

Registreer nu en steun direct je favoriete goede doel

Start een project